18 maart 2013

Start aanmeldingsperiode studiereis Dublin 2013

Dublin here we come!

De vijfdaagse studiereis van YoHoCo gaat dit jaar naar Dublin! Na zeer geslaagde bezoeken aan Boedapest (2011) en Kopenhagen (2012) is deze keer de keuze gevallen op de hoofdstad van Ierland. Van woensdag 23 oktober t/m zondag 27 oktober 2013 zullen we de Ierse Hoge Colleges van Staat met een educatief bezoekje vereren en gaan we op audiëntie bij de lokale Nederlandse ambassadeur. Maar natuurlijk is er ook meer dan genoeg tijd om de stad zelf te verkennen!

Voorlopig reisprogramma
De reiscommissie is inmiddels hard aan de slag met het organiseren van de studiereis. Allereerst zijn we bezig met het boeken van een vlucht en een accommodatie, waarna we binnenkort de HoCo's zullen benaderen voor een bezoek. Vervolgens zullen wij het reisprogramma stap voor stap helemaal uitwerken. We streven daarbij naar een mooie combinatie van lering én vermaak!

Een paar zaken staan nu al vast. We vliegen op woensdag 23 oktober 2013 naar Dublin vanaf Schiphol. Donderdag en vrijdag zijn gereserveerd voor de werkbezoeken aan onze Ierse collega's. Voor de zaterdag en voor zondagochtend zal de reiscommissie een facultatief programma organiseren. Op zondag 27 oktober 2013 vliegen we weer terug naar Nederland.

Kosten
De eigen bijdrage voor de studiereis is €250 per persoon. Hiervoor krijg je sowieso de vliegreis, het vervoer van en naar het vliegveld en vier overnachtingen in een hostel/hotel. Alle overige kosten (bijv. lunches, diners, verzekeringen) zijn voor eigen rekening. Wel zijn er misschien lunches, diners of zelfs borrels bij de werkbezoeken inbegrepen.

Aanmelding
Naast de reiscommissie zelf kunnen 19 YoHoCo-leden mee naar Dublin. Aanmelden kan van 18 maart tot en met 1 april 2013 door een e-mail te sturen naar reis.yohoco@gmail.com. Vermeld daarbij je volledige naam (zoals in je paspoort staat), je geboortedatum, je paspoortnummer en het Hoge College waarvoor je werkt. Net als in voorgaande jaren zullen dit jaar de beschikbare plaatsen naar rato worden verdeeld over de verschillende HoCo's om een goede afspiegeling te krijgen van het ledenbestand. De verdeling van de plaatsen voor de studiereis wordt gebaseerd op het ledenbestand op de dag dat de aanmeldingstermijn sluit (1 april).


Spelregels
Voor de aanmelding voor de studiereis gelden een aantal spelregels:

- Ieder lid dient zich individueel aan te melden (geen groepsaanmeldingen);
- Wanneer zich meer dan 19 leden aanmelden, zal een loting plaatsvinden;
- Bij de verdeling van de beschikbare plaatsen per HoCo is de datum van aanmelding niet bepalend;
- De YoHoCo-contributie voor 2013 moet uiterlijk op 1 april zijn bijgeschreven op de rekening van YoHoCo;
- Eventuele onbenutte plaatsen van een HoCo worden verloot onder alle overige aanmeldingen;
- Annulering van deelname is in principe niet mogelijk, tenzij er sprake is van een wachtlijst en de namen voor de vliegtickets nog niet definitief zijn vastgelegd. In dat geval wordt door de reiscommissie naar een redelijke oplossing gezocht, waarbij eventuele extra kosten voor rekening komen van diegene die annuleert.

Als loting noodzakelijk blijkt, wordt deze verricht door een objectieve en onafhankelijke derde. Je kunt bij de loting aanwezig zijn. De exacte tijd en plaats van de loting, alsmede de verdeling van de beschikbare plaatsen per HoCo, worden zo spoedig mogelijk na 1 april bekend gemaakt. Na de loting laten we je via e-mail weten of je bent ingeloot. In dat geval dien je zo snel mogelijk de reissom te betalen. Deelname aan de studiereis wordt pas definitief als de betaling vóór 1 mei 2013 binnen is. Als dat niet het geval is, vervalt de aanmelding en komt de plek vrij voor de mensen die op de wachtlijst staan. De betaling moet plaatsvinden door €250 over te maken op rekeningnummer 35.76.28.748, ten name van YoHoCo te Den Haag, onder vermelding van "Studiereis Dublin 2013".

Tot slot
De studiereis is al jaren een hoogtepunt in het YoHoCo-jaar, dus zorg dat je erbij bent! De reis biedt de kans om kennis te maken met de werkwijze van zuster-HoCo's en om nieuwe mensen te leren kennen. In de afgelopen jaren heeft de studiereis vele gedenkwaardige momenten opgeleverd. Bovendien staat gezelligheid altijd hoog in het vaandel. Ook dit jaar hopen we weer een mooi hoofdstuk aan de reeds imposante geschiedenis van het fenomeen "YoHoCo-studiereis" te kunnen toevoegen!

Meer informatie
Voor meer informatie en een antwoord op al je vragen die enigszins verband houden met de studiereis kun je terecht bij de leden van de YoHoCo-reiscommissie 2013 via reis.yohoco@gmail.com.

07 maart 2013

Workshop argumentatie en debat - maandag 25 maart

Afgelopen november hebben de deelnemers van de workshop presenteren onder de bezielende leiding van Daniel Schut hun presentatievaardigheden verbeterd. Op 25 maart 2013 komt hij opnieuw een workshop geven, deze keer over argumentatie en debatteren. Wil je weten hoe je jouw argumenten sluitend kunt krijgen en hoe je de argumenten van een ander kunt afbreken? Geef je dan op voor deze workshop! Er zijn nog enkele plekken beschikbaar! Datum en tijd: Maandag 25 maart 2013 van 15:00 tot 18:00. Kosten: Geen. Aanmelden: Via activiteiten.yohoco@gmail.com. Let op: vol=vol!

Voorjaarsborrel - donderdag 7 maart

De lente staat alweer voor de deur! Tijd dus voor de traditionele lenteborrel van YoHoCo. Alle leden en geïnteresseerde niet-leden zijn van harte welkom! De borrel zal plaatsvinden op donderdag 7 maart 2013, vanaf 17.00 uur in De Haagsche Kluis, Plein 20.